ليزر آبسه مقعدي
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

درمان شکم رکتوم

بسته به اندازه و محل آبسه ، از بي حسي موضعي يا عمومي استفاده مي شود.  به دنبال اين چرک تخليه مي شود. از ليزر بار ديگر براي از بين بردن ديواره هاي حفره آبسه استفاده مي شود.

 

 

علائم آبسه مقعدي چيست؟

درد تپنده و مداوم در ناحيه مقعد احتمالاً يکي از رايج ترين علائم آبسه مقعدي است که بلافاصله قابل مشاهده است. درد معمولاً همراه با تورم در ناحيه مقعد و درد بيشتر در حين حرکات روده است.

 

ساير علائم رايج آبسه مقعدي عبارتند از:

  • يبوست
  • ترشحات رکتوم يا خونريزي
  • تورم يا حساسيت پوست اطراف مقعد
  • خستگي

برخي از افراد ممکن است احساس کنند که يک لکه يا گره قرمز ، متورم و لطيف در لبه مقعد است. تب و لرز مي تواند در نتيجه عفونت ايجاد شود. همچنين ممکن است خونريزي مقعدي يا علائم ادراري مانند مشکل ادرار داشته باشيد.

 

چگونه آبسه مقعدي تشخيص داده مي شود؟

آبسه مقعدي غالباً از طريق معاينه فيزيکي تشخيص داده مي شود که پزشک ناحيه مربوط به ندولهاي مشخص را بررسي مي کند. آنها همچنين درد ، قرمزي و تورم در ناحيه مقعد را بررسي مي کنند.

 

در بعضي از افراد ، ممکن است هيچ نشانه اي از آبسه در سطح پوست اطراف مقعد آنها ديده نشود. در عوض ، پزشک شما در عوض از ابزاري به نام آنوسکوپ براي مشاهده داخل کانال مقعد و راست روده پايين استفاده مي کند. در بعضي موارد ، ممکن است آبسه عميق تر از آنچه ممکن است معاينه بدني باشد باشد ، بنابراين پزشک ممکن است براي بهتر ديدن يک MRI يا سونوگرافي تجويز کند.

 

براي اطمينان از اينکه بيماري کرون يک عامل موثر نيست ، ممکن است آزمايشات بعدي لازم باشد. در اين موارد ممکن است آزمايش خون ، اشعه ايکس و کولونوسکوپي لازم باشد. در طول کولونوسکوپي ، پزشک شما از يک محدوده روشن و انعطاف پذير براي بررسي روده بزرگ استفاده مي کند.

 

مزاياي درمان آبسه مقعدي با ليزر

ليزر آبسه مقعدی چه نقشي دردرمان بيماري هاي نشيمنگاه داشته و چه مزايايي نسبت به جراحي سنتي دارد :

 

نيازي به بستري در بيمارستان و گرفتن بيهوشي عمومي يا بي حسي نخاعي که يکي از علل ترس بيماران است نداشته و متعاقب آن نيازي به استراحت چند روزه در منزل که از ضروريات جراحي سنتي است را ندارند و از روز بعد از عمل ميتوانند به سرکار خود بازگردند زيرا بيمار بيهوشي نگرفته و درد زيادي بعد از عمل ندارد.

نيازي به پانسمان داخلي (توپي يا تامپون) ندارد که معمولا در جراحي سنتي اجباري و خارج کردن آن بسيار دردناک است.

عمل معمولا در مطب انجام و بيمار بعد از عمل مرخص و ميتواند بعد از عمل تغذيه معمولي و دفع مدفوع داشته باشد در حالي که در جراحي سنتي اصل برعدم تغذيه حداقل براي 24 ساعت وسپس تغذيه با سوپ براي به تاخير انداختن دفع براي مدت چند روزمي باشد.

درد بعد از عمل با ليزر نسبت به جراحي سنتي بسيار کمتر و ميزان خونريزي نيز کمتر است همچنين ميزان عود کمتر است.

انتقال عفونت هاي خطرناک مثل هپاتيت که در جراحي سنتي محتمل است درعمل با ليزر وجود ندارد.

بر خلاف تصور عموم ليزر در هر مرحله اي حتي مراحل پيشرفته هموروئيد وغيره کارآيي دارد و حتي درمورد بيماران با سن بالا و مشکلات ديابتي، کبدي، کليوي و بيماران قلبي که داروهاي رقيق کننده خون مصرف مي کنند قابل انجام است.





:: برچسب‌ها: داروهاي رقيق کننده خون ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: